METAPHYSICA

Prevodilac: /
Broj strana: 170
Pismo: Latinica
Godina izdanja:
Povez: Mek
Format: 13x20.5
ISBN: 978-86-7884-333-7

Duboka mreža

Edicije:
Cena:
780din
0% popusta!

Prevodilac: /
Broj strana: 170
Pismo: Latinica
Godina izdanja:
Povez: Mek
Format: 13x20.5
ISBN: 978-86-7884-333-7

Roman prati svakodnevna događanja u životu Stefana Nenadovića, glavnog junaka u jednom kraćem periodu njegovog života, sa povremenim reminiscencijama na njegovu prošlost, koje bivaju umetnute u ne baš sjajnu svakodnevicu, nakon što ga je supruga napustila, a on ostao bez ikakavih sredstava za život. Ređaju se slike, sa jedne strane uobičajenih tranzicionih događanja, vezanih za politiku i njenu stalnu, dnevnu manipulaciju sakrivenu u govorima pojedinaca koji se njome bave, slike stare i tranzicione urbane arhitektue, slede prizori iz rijaliti programa, samo što su oni sada prošireni na celokupan socijalni okvir, pa su svi zajedno sa Stefanom učesnici u njemu, u jednom događanju koje poprima formu fantastike, nadalje, se nižu situacije iz života koje su smeštene u veliki prodajni objekat hrane, javni prevoz, staromodnu kafanu sa enterijerom iz prethodnog perioda, Karđorđev park, radnja se inače dešava pretežno u Beogradu, zatim u prostoriju u blizini parka u kojoj se odvija nekakvo književno veče, za koje Stefan otkriva da je jako značajno za njega, da bi se u taj tok umetnuli junakovi razgovori i susreti sa Jelenom, interesentom za izdavanje dela kuće koju on pokušava da joj iznajmi, sa Ninkom, njegovom, još uvek suprugom na papiru, zatim, tu je i susret sa drugaricom iz mladosti, zaljubljenom i dalje u njega, koju posećuje u bolnici, gde ona leži i boluje od neizlečive bolesti i sa Antonom, drugom sa kojim se nije video dugi niz godina, sada nastanjenog u Brusu kome nosi svoje rukopise koje nije uspeo da objavi, a sve to čini iz neobjašnjivog straha za sebe, vezanog za svoje novonastale uvide u vezi „Duboke mreže“ i priče vezane za nju, koja čini jednu paralelnu radnju, tako da ona teče, od početka, uporedo sa svakodnevicom, pa se u tom okviru ili toku on upoznaje sa slikama svog oca na zidu prostorije, na spratu kuće, koja je sve do smrti majke bila zaključana, te on nije ni znao za te slike, zapravo za triptih pod nazivom „Duboka mreža“ i čiji motivi, sa čime se Stefan kasnije upoznaje, čine centralni eksterijer pomenutog rijalitija,  sreće se potom, u tom kontekstu sa čovekom, povratnikom iz Amerike, koji mu u pomenutoj kafani priča o „Dubokoj mreži“ i njenim pravilima, zatim sa čuvarom napuštenih fabričkih postrojenja, na povratku iz Obrenovca koje ovaj i pored toga čuva kao radnik „Duboke mreže c.o.“,  misteriozne firme koja obavlja te poslove i koji ga upućuje na mesto, filijalu pomenute organizacije gde Stefan kasnije traži posao, sreće se sa Vladom, čovekom koji je bio prijatelj sa Stefanovim pokojnim ocem, koji je navodno upoznat sa tajnom „Duboke mreže“, za koju tvrdi kako je ona i bila glavni razlog za dugogodišnju robiju Stefanovog oca, još u prethodnom socijalističkom periodu i takođe se sreće sa piscem knjige, romana o „Dubokoj mreži“ , na pomenutom predstavljanju, gde Stefan saznaje da je u tom delu on glavni junak, a koje se bavi tom mrežom koja ima veze i sa tamnim ili dubokim internetom(dark net, deep net), ali se ne odnosi samo na taj fenomen, već na nešto iz čega je i on nastao i što je davno pre interneta postojalo u realnosti kao uobičajena, ali ipak sakrivena pojava, na koju je malo ko obraćao pažnju i nazvana je „Duboka mreža“, kao mesto gde se skladište misli svih koji su ikada postojali, bez obzira na njihovu važnost i značaj i koje apsurdno određuju celu realnost i njeno događanje.Ovaj roman je pisan sa ciljem da sa jedne strane predstavi sadašnjost naših života a da sa druge strane pokaže koliko je ona uslovljena nečim što je obrazuje i što je obrazovalo, a ono se sastoji apsurdno samo od misli, za koje bi se reklo, na prvi pogled, da nemaju materijalizovanu snagu jedne sile, potrebne za takav uticaj, koji bi po pretpostavci trebao da bude opipljiv i vidljiv, a ne tako nevidljiv i ipak u isto vreme jak, da može svojim postojanjem u vidu misleno postuliranih granica slobode, koje su se istorijski menjale i tako promenjene bivale pažljivo pohranjivane, smeštanjem u temeljne ljudske discipline kao što su vera, zakon, moral, stvaranje i politika, da utiče na sveukupno događanje, ne samo na ovim prostorima, već bilo gde i ne samo da utiče, već i da ga potpuno određuje.